Classroom RPG

Classroom RPG

  Edukacja    cała Polska
101%
6 608
z potrzebnych 6 500 zł = 101% celu
23 wpłat

Zakończono sukcesem
Typ: Crowdfunding
Model: Wszystko albo nic
Dnia 17.08.2016 projekt zakończył się sukcesem, gdyż uzyskał pełne finansowanie.
Jeśli wspierałeś kampanię - możesz ją ocenić!
Udostępnianie to też wspieranie:
Obserwuj (9)
  • Projekt
  • Aktualizacje
  • Wspierający (19)
  • Społeczność (5)

Wstęp

Witajcie!

Trzy lata temu Matuesz - nauczyciel angielskiego wpadł na pomysł, który zmienił naukę jego uczniów w przyjemność. Wymyślił Classroom RPG - system oparty na idei grywalizacji. Oceny uczniów zamienia na doświadczenie i złoto, których uczniowie mogą użyć do rozwoju swojej postaci w całorocznej grze RPG.

Projekt osiągnął wielki sukces na arenie lokalnej, motywując kolejnych uczniów do nauki języka angielskiego. Po trzyletnim rozwoju jest kompletnym silnikiem gry - z questami, uzbrojeniem, walkami PvP, systemem gildii i wieloma innymi funkcjonalnościami.

Pół roku temu Mateusz wpadł na Krzyśka - programistę i studenta informatyki. Postanowili razem spróbować przenieść silnik RPG do sieci, a także udostępnić go innym i spopularyzować. 

Dzisiaj - dzięki Waszemu wsparciu - mamy szansę wdrożyć go w szkołach w całej Polsce (a kto wie, może i świecie?)!

Opis projektu

Gry i edukacja mogą iść w parze!

Mechaniki znane z gier wykorzystywana w projekcie obejmują:

  • Współpracę uczniów dla osiągnięcia wspólnego celu;

  • Odznaki za osiągnięcia, ukończone zadania, lub wyzwania;

  • System komunikacji pomiędzy graczami – facebook, fora, e-maile;

  • Złoto – waluta przyznawane za zdobywanie ocen i wykonywanie zadań;

  • Poziomy rozwoju - doświadczenie przyznawane jest razem ze zdobytymi ocenami;

  • Rywalizację indywidualną i grupową;

  • Zadania i wyzwania dla uczestników lub grup;

  • Pasek postępu jak blisko osoba jest od ukończenia zadania lub przejścia na kolejny poziom;

  • Wirtualne bronie oraz przedmioty do wykorzystania podczas lekcji/sprawdzianów;

  • Rankingi;

  • System nagradzania, wymiany, kolekcjonowania, możliwości obdarowywania innych służące do podwyższania statusu uczestników oraz zacieśniania więzi społecznych wewnątrz projektu;

Przebieg rozgrywki

Pierwszym krokiem, jaki stoi przed Uczniami biorącymi udział w projekcie Classroom RPG, jest stworzenie swojej wirtualnej Postaci. Uczestnicy muszą postawić przed sobą jasny cel i sposób jego realizacji, biorąc przy tym pod uwagę swoje preferencje i możliwości. Uczniowie wybierają jedną z dwóch Klas Postaci (Mag, lub Wojownik), które mają wpływ na ilość Złota (Gold) i Doświadczenia (Exp) zdobywanego przez ich awatary, uzupełniają informacje o Postaci na odpowiedniej Karcie Postaci i... można zaczynać!


Poziomy

Zdobywanie Poziomów to jeden z najważniejszych celów w CRPG. To one pozwalają na odblokowanie Uczniom pewnych przywilejów, decydują o ocenach semestralnych i końcoworocznych, pozwalają Uczestnikom na rozwijanie ich postaci oraz umożliwiają im śledzenie postępów w nauce, by mogli w porę zareagować, jeżeli ich sytuacja jest nieciekawa, lub gdy chcieliby poprawić jakąś ocenę. Zdobywanie kolejnych Poziomów Doświadczenia nie jest skomplikowane. Dzięki algorytmom każda zdobyta przez Uczniów ocena jest przekształcana na odpowiednią ilość Punktów Doświadczenia, oraz Złota. Niemalże wszystkie oceny dodatnie wpływają na rozwój Postaci. Wyjątkiem są oceny niedostateczne, które zabierają Uczestnikom część majątku i doświadczenia - po prostu nie opłaca się ich kolekcjonować. Również aktywność Uczniów (plusy i minusy), oraz Osiągnięcia mają wpływ na zdobywanie kolejnych Poziomów.

Osiągnięcia

Działalność każdego z Uczniów jest nagradzana jedną Odznak. Kolekcjonowanie Osiągnięć pozwala na zdobycie dodatkowych Monet i Punktów Doświadczenia, a także na zdobywanie Punktów Reputacji. Osiągnięcia odblokowują się "przy okazji" (na przykład za zdobycie trzech identycznych ocen z rzędu), bądź też za wykonywanie dodatkowych zadań, lub czynności aktywizujących uczniów (np. przeczytanie/napisanie artykułu, rysunki, przygotowanie prezentacji, itp.). W skrócie - Classroom RPG promuje zarówno regularną naukę, jak i aktywność i pozytywną postawę Uczestników Projektu.

Rankingi i Gildie

Tabele Rankingowe pozwalają Graczom porównać swoje umiejętności z umiejętnościami innych Uczestników Projektu. Dzięki temu każdy z Graczy może w jednej chwili może sprawdzić na jakiej pozycji plasuje się jego Postać, co zapewnia jeszcze większą motywację do rozwijania umiejętności. Dla tych, których rywalizacja nie interesuje przygotowane są Gildie. Pozwalają one na zawiązanie współpracy pomiędzy Graczami i wspólne dbanie o dobro swoje, jak i kolegów z Gildii. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż Gildie nie skupiają wyłącznie najlepszych uczestników, lecz powodują, iż silniejsi uczniowie współpracują ze słabszymi.

Nagrody i umiejętności

Trud włożony w osiąganie celów jest w Classroom RPG wynagradzany. Wraz ze zdobywaniem kolejnych Poziomów Doświadczenia uczestnicy mogą rozwijać umiejętności swoich postaci, które znajdują przełożenie na ich realne możliwości podczas zajęć. Przykładowo, rozwijając umiejętność Gotowania, Uczniowie mogą podczas lekcji spożywać napoje, a wraz z kolejnymi stopniami rozwoju tej umiejętności, mogą zjeść swoje drugie śniadanie, jeśli tylko poczują głód podczas trwania lekcji.

Cel projektu

Podstawowym celem kampanii jest zebranie funduszy na ukończenie wersji internetowej portalu, grafiki do niej, a także wersje językowe - angielska i polska.

Cele dodatkowe

Nasza polityka w kwestii celów dodatkowych zakłada silny udział społeczności. Chcemy Was zachęcić do głosowania nad kolejnymi celami, dając Wam do wyboru z kilku możliwości.

  • 2 tysiące złotych będzie kosztowało nas stworzenie kolejnej wersji językowej Classrooma
  • 5 tysięcy złotych będzie kosztowało nas stworzenie wersji mobilnej na platformę Android
  • 3 tysięcy złotych będzie nas kosztowało rozszerzenie wersji mobilnej na platformy iOS i Windows.
  • 3 tysięcy złotych będą nas kosztowały kolejne pakiety przedmiotów i questów bądź alternatywna skórka do projektu

To Wy będziecie decydować, na co przeznaczymy pieniądze z celów dodatkowych - do głosowania zaprosimy wszystkich wspierających nasz projekt :)

Nagrody

  • 5zł Indywidualne podziękowanie na Twój adres e-mail
  • 10zł Obecność na liście patronów na stronie aplikacji CRPG
  • 20zł Indywidualne podziękowanie na Facebooku
  • 25zł ClassroomRPG na trzy miesiące dla jednej grupy (max 15 kont)
  • 50zł ClassroomRPG dla trzy miesiące dla jednej klasy (max 30 kont)
  • 75zł Specjalny przedmiot wewnątrz ClassroomRPG, niemożliwy do zdobycia w żaden inny sposób
  • 100zł Możliwość wybrania imienia dla jednej z niegrywalnych postaci
  • 200zł ClassroomRPG na rok dla jednej klasy (max 30 kont), 20% oszczędności
  • 500zł ClassroomRPG na trzy miesiące dla jednej szkoły (bez limitu kont i grup)
  • 1000zł ClassroomRPG na rok dla szkoły
  • 1500zł Sesja Skype z twórcami, udział w zamkniętej becie + możliwość stworzenia własnego zadania w grze
  • 2000zł Spotkanie z twórcami w Twoim mieście + zestaw gadżetów - koszulka, kubek, podkładka pod mysz
  • 5000zł ClassroomRPG w Twoim kraju (Europa). Na Twoją prośbę przyjedziemy do danej szkoły w dowolnym kraju europejskim i zaoferujemy jej darmowego Classrooma na rok
  • O autorze / Zespół

    Mateusz Tomaszewski - przez 4 ostatnie lata nauczyciel języka angielskiego w gimnazjach na terenie Dolnego Śląska. Od trzech lat tworzy CRPG i testuje grywalizację w szkolnictwie.  

    Krzysztof Sikorski - jednoosobowy dział techniczny projektu. Web developer, manager, tytan pracy i autor silnika Classrooma w wersji beta.

    Ryzyko

    Głównym ryzykiem, jakie bierzemy pod uwagę są trudności w popularyzacji projektu. Zobowiązujemy się jednak, że niezależnie od wszystkich przeciwności, projekt będzie nieprzerwanie dostępny co najmniej przez 3 lata od zakończenia zbiórki.

    Ocena

    Brak ocen

    Komentarze

    Zaloguj się, aby dodać komentarz.


    Agata Żbikowska

    2 lata temu
    Poreklamujcie się na nauczycielskich forach na FB. Bo widzę, że coś słabo wam idzie.

    Mateusz Tomaszewski

    2 lata temu
    @Tomasz Kiołbasa - Gamifikacja w szkolnictwie istniała już w latach 80-tych, jak nie wcześniej. Jeżeli chodzi o projekt z USA (ten najbardziej znany), to powstał on w tym samym roku, co Classroom RPG. Mimo podobnych założeń, znacznie różnią się między sobą. To trochę tak, jakbyś napisał, że Gothic jest plagiatem Diablo :)

    Mateusz Tomaszewski

    2 lata temu
    @Jakub Gryca - bardzo dziękujemy!

    Jakub Gryca

    2 lata temu
    Proponuje zrobić troszkę reklamy na konwentach (fabularnych i komputerowych). Może znajdzie się jakiś patronat. Trzymam kciuki.

    Tomasz Kiołbasa

    2 lata temu
    Nie chcę siać paniki ale kilka lat temu czytałem artykuł o podobnym projekcie w Stanach. Sprawdziłbym czy wasz pomysł (poniekąd dobry) nie może być plagiatem takiego rozwiązania.
    • Nagrody (13)

    5 zł lub więcej
    4 wspierających
    Indywidualne podziękowanie na Twój adres e-mail
    Przewidywana dostawa: sierpień 2016

    10 zł lub więcej
    2 wspierających
    Obecność na liście patronów na stronie aplikacji CRPG
    Przewidywana dostawa: sierpień 2016

    20 zł lub więcej
    2 wspierających
    Indywidualne podziękowanie na Facebooku
    Przewidywana dostawa: sierpień 2016

    25 zł lub więcej
    7 wspierających
    ClassroomRPG na trzy miesiące dla jednej grupy (max 15 kont)
    Przewidywana dostawa: październik 2016

    50 zł lub więcej
    0 wspierających
    ClassroomRPG dla trzy miesiące dla jednej klasy (max 30 kont)
    Przewidywana dostawa: październik 2016

    75 zł lub więcej
    1 wspierających
    Specjalny przedmiot wewnątrz ClassroomRPG, niemożliwy do zdobycia w żaden inny sposób
    Przewidywana dostawa: październik 2016

    100 zł lub więcej
    1 wspierających
    Możliwość wybrania imienia dla jednej z niegrywalnych postaci
    Nagroda limitowana. Pozostało 4/5
    Przewidywana dostawa: październik 2016

    200 zł lub więcej
    2 wspierających
    ClassroomRPG na rok dla jednej klasy (max 30 kont), 20% oszczędności
    Przewidywana dostawa: październik 2016

    500 zł lub więcej
    1 wspierających
    ClassroomRPG na trzy miesiące dla jednej szkoły (bez limitu kont i grup)
    Przewidywana dostawa: październik 2016

    1000 zł lub więcej
    0 wspierających
    ClassroomRPG na rok dla szkoły
    Przewidywana dostawa: październik 2016

    1500 zł lub więcej
    2 wspierających
    Sesja Skype z twórcami, udział w zamkniętej becie + możliwość stworzenia własnego zadania w grze
    Przewidywana dostawa: październik 2016

    2000 zł lub więcej
    1 wspierających
    Spotkanie z twórcami w Twoim mieście + zestaw gadżetów - koszulka, kubek, podkładka pod mysz
    Nagroda limitowana. Pozostało 9/10
    Przewidywana dostawa: styczeń 2017

    5000 zł lub więcej
    0 wspierających
    ClassroomRPG w Twoim kraju (Europa). Na Twoją prośbę przyjedziemy do danej szkoły w dowolnym kraju europejskim i zaoferujemy jej darmowego Classrooma na rok
    Przewidywana dostawa: lipiec 2017

    Projekt w sieci

    Czego szukasz?

    • Wszystkie
    • Udane
    • Trwające
    Pytania? Pisz śmiało!